Egyéni iskola-előkészítő 

Iskola–előkészítés Deákné B. Katalin módszerével

Ez a szolgáltatás azért született, hogy a gyermekek felkészülten, vidáman, határozottan, a tanulás örömével induljanak az iskolába.

Mit szólnál hozzá, ha gyermeked úgy tanulhatna, fejlődhetne, hogy közben ő mindezt játékként éli meg? Az egyéni iskola-előkészítő foglalkozásokon gyermeked elsajátítja azt a kornak megfelelő tudást, mellyel magabiztosan és boldogan lépheti át majd az iskola küszöbét. 

A változatos feladatsorok a mai gyermek igényeihez alkalmazkodnak, így teszik lehetővé a sokszínű foglalkozások levezetését.

Az egyéni képességfejlesztő foglalkozással célom, hogy megkönnyítsem gyermeked számára az óvodai és az iskolai élet közötti átmenetet, hogy a gyermeked könnyebben, kudarc nélkül vegye az iskolai akadályokat. A 45 perces foglalkozásokon az iskolai tanuláshoz szükséges képességeket, készségeket fejlesztjük, erősítjük. Szemléletemet gyermekközpontúság jellemzi, a lehető legnagyobb mértékben igazodom a gyermekek igényeihez. Mivel a gyermekek elsődleges tevékenysége a játék, a foglalkozások játékos formában, a tevékenységek gyakori váltásával, így a motivációjuk, érdeklődésük folyamatos fenntartásával zajlanak.

Szenvedéllyel és elhivatottsággal dolgozom azon, hogy segítsem a gyermekeket az iskolakezdéshez szükséges készségek és képességek fejlesztésében, valamint az önbizalom erősítésében. 

Hogyan épül fel a Deákné B. Katalin - féle iskola-előkészítő, egyéni képességfejlesztő  program?

Deákné B. Katalin a nagycsoportosok egyéni fejlesztésére hozta létre programját, amely kifejezetten az első osztályban szükséges képességek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

A PROGRAM HÁROM NAGY EGYSÉGRE TAGOLHATÓ, Deákné B. Katalin egyéni, speciális fejlesztő módszerével haladva. Az alapozó, gyakorló, majd a felkészítő szakaszban minden részképesség fejlesztése előtérbe kerül, mi több, világosan kiderül, hogy miben vannak nehézségei a gyermekednek, így a fejlesztés célirányosan valósulhat meg. Később, az iskola megkezdése után sajnos a lehetőségek korlátozottak lesznek, és sok gyermek azért vergődik az iskolai évei alatt, mert már a kezdeteknél sem voltak meg nála az induláshoz szükséges képességek.

A program fő feladar elsősorban a kognitív gondolkodáshoz és megismeréshez szükséges: észlelés, figyelem, emlékezet, számolás, nyelvhasználat képességek fejlesztés. Differenciáltan valósítja meg az átmenetet a játék világából a tanulás világába a rendszeresség és a fokozatosság által.

Az intellektuális fejlesztés, négy síkon halad: 

 Az iskola-előkészítő foglalkozás előnyei:

A mindfulness (tudatos jelenlét) gyakorlása az iskola-előkészítő foglalkozásokon hozzájárulhat ahhoz, hogy a gyermekek kiegyensúlyozottabbak legyenek, hatékonyabban tanuljanak és boldogabbak legyenek az iskolában. 

A mindfulness egy olyan gyakorlat, amelynek célja a jelen pillanatban való tudatos jelenlét és elfogadás. Ez az eljárás segíthet a gyermekeknek a figyelem összpontosításában, az érzelmi szabályozásban, az empátia fejlesztésében és az önkifejezésben.

Íme néhány előny, amit a mindfulness gyakorlása hozhat az iskola-előkészítő foglalkozásokon:


Foglalkozások:

Foglalkozásaimra az 5-7 éves korosztályt várom.

60 perc/ alkalom (45 perc előkészítő foglalkozás, ezt követi a tudatos jelenlét gyakorlása)

I. etap: alapozó - 8 óra

II. etap: haladó - 8 óra

III. etap: felkésziiitő - 8 óra

Minden etap végén írásban és szóban is tájékoztatom a szülőt az elért eredményekről.

A foglalkozások gyakorisága heti rendszerességű (intenzív előkészítés során akár heti 2-3 alkalommal).


Az iskola-előkészítő foglalkozás a meglévő ismereteket rendszerezi, bővíti és rögzíti, és folyamatosan fejleszti a szabálytudatot.

A feladatsorok a mai gyermek igényeihez alkalmazkodó, változatos és sokszínű foglalkozások levezetését teszik lehetővé. 

Az eszközök többsége saját fejlesztésű szemléltető tábla, kártya, továbbá végtelen sokszor felhasználható újraírható lapok matematikához, íráskészség fejlesztéshez. Az olvasás alapozásához társasjáték, és betű-hangzó azonosító játék is a rendelkezésre áll.

Deákné B. Katalin programja kifejezetten a gyermekek intellektuális fejlesztésére törekszik, amennyiben kreatívitáshoz (festés, barkácsolás, ragasztás, alkotáshoz) kapcsolódó feladatokat is szeretnél, akkor jelezd.

Az iskolára való felkészülés során fontos, hogy a gyermekek önbizalmat, szociális készségeket és problémamegoldó képességeket is fejlesszenek. Foglalkozásaimon az önállóságra és a kreatív gondolkodásra ösztönzöm őket, hogy magabiztosan nézhessenek szembe az új kihívásokkal. Azáltal, hogy támogatom őket és bátorítom, hogy higgyenek magukban, hiszem, hogy szárnyra kaphatnak és sikeresen kezdhetik meg az iskolás éveket.

Szívvel-lélekkel dolgozom azon, hogy minden gyermek számára biztonságos és inspiráló környezetet teremtsek, ahol a tanulás örömtelivé válik. Az iskolakezdés fontos mérföldkő az életben, és boldogsággal tölt el, hogy segíthetek ezen az úton!

Ha szeretné, hogy gyermeke olyan élménygazdag és támogató környezetben legyen, ahol fejlődhet, tanulhat, és vidám pillanatokat élhet át, akkor csatlakozzon hozzám! 


“A gyermekek olyanok, mint a virágok.

Az egyiket sokat kell öntözni, a másikat csak ritkán szabad.

Az egyik a sok napot kedveli, a másik árnyékos helyen is virágzik.

Vannak könnyen alkalmazkodók és érzékenyebbek.

Ha mindegyikkel ugyanúgy bánok, az egyik kivirul, a másik elszárad.

Mindegyiknek van levele, szára, virága – hasonlóak, de mégis különbözőek.

Mindegyikük gondoskodásra éhezik, egyéni bánásmódra.

Nem attól fejlődnek, hogy mellettük ülök egész nap, hanem attól, hogy a számukra megfelelő gondoskodást kapják.

Van köztük árvácska, petúnia, muskátli, leander, krókusz, kardvirág és rózsa.

Az egyik hamarabb nyílik ki, a másik később, de mindegyik különleges, mindegyik egyedi.

Nem hasonlíthatom össze őket egymással.

Nem jobb a hatalmas kardvirág, mint az apró árvácska.

Csak más.

Nem erőltethetem, hogy virágozzék hamarabb a rózsa, hiszen az árvácska már rég kibújt, most már neki is itt lenne az ideje.

Csak annyit tehetek, hogy megismerem őket, rájövök, hogyan érzik a legjobban magukat a kertemben, a nekik megfelelő, egyéni módon gondoskodom róluk, és gyönyörködöm bennük,

ahogyan nőnek, erősödnek, kivirágzanak.” 

Friedrich Fröbel